In de installaties van Mickey Yang komen sculpturen tot leven, synchroon met narratieve elementen zoals video en geluid. Met haar werk verkent ze thema’s als massacultuur en de subjectieve ervaring van ons collectieve geheugen. (Traditioneel) vakmanschap speelt een grote rol in haar werk.
‘Met een bewerkelijk proces is het onvermijdelijk om te vertragen. Zo ontstaat een meditatieve manier van werken, die me in staat stelt het karakter van een werk gaandeweg te ontdekken.’
In haar recente werken als ‘Closed Eyes’ en ‘Upaya’ schuurt ze tegen clichés, spreekt het collectieve geheugen aan en wijst ons op aannames, die ze zonder te oordelen aan de kaak stelt en laat kantelen. Mickey stippelt zo een dwaalpad uit van (mis)interpretaties en betekenissen, waarbij ze de kijker uitdaagt om het gesuggereerde in twijfel te trekken.
// Onderaan deze pagina vind je foto’s van het werk van Mickey Yang tijdens expositie Zeshonderdtwintig in het Langhuis.
It comes in teams of two
gesmeed metaal, rubber, papier, glas, projectie



